Noc kin studyjnych rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Kino Pod Baranami

Adres: Rynek Główny 27, 31-010 Kraków
WWW:

www.kinopodbaranami.pl

www.e-kinopodbaranami.pl

Kontakt e-mail:

kasa@kinopodbaranami.pl

Telefon +48 12 423 07 68

Program

14:00 NIEBO NAD BERLINEM | Der Himmel Über Berlin

reż. Wim Wenders, Francja/Niemcy 1987, 127’

Film wyświetlany z taśmy 35 mm.


BAFTA 1989 - nominacja: Najlepszy film nieanglojęzyczny

MFF w Cannes 1987: Złota Palma - Najlepszy reżyser (Wim Wenders), udział w konkursie głównym

Film Independent Awards 1989: Najlepszy film zagraniczny

Europejska Akademia Filmowa 1988: Najlepszy europejski drugoplanowy aktor roku (Curt Bois), Najlepszy europejski reżyser roku (Wim Wenders)

Niebo nad Berlinem to swoisty “powrót do domu” Wendersa i pierwszy niemiecki film po ośmiu latach spędzonych w Ameryce.

Jego głównymi bohaterami są aniołowie stróże, przyjazne niewidzialne istoty w prochowcach, które słuchają myśli śmiertelników i próbują ich pocieszyć. Jeden z nich, Damiel (Bruno Ganz), pragnie stać się człowiekiem po tym, jak zakochuje się w pięknej artystce trapezowej Marion (Solveig Dommartin). Peter Falk, który gra samego siebie, pomaga mu przekroczyć tę granicę, wprowadzając go w tajniki drobnych przyjemności życia…


20:30 PINA 3D | Pina

reż. Wim Wenders, Niemcy/Francja/Wielka Brytania 2011, 103’

Film wyświetlany w wersji 3D. 


Nominacja do Oscara 2012 za najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny

Pina nie jest biografią choreografki Piny Bausch. To raczej hołd złożony przez Wima Wendersa jej twórczości i hymn na cześć sztuki.

Reżyser zarejestrował najważniejsze przedstawienia artystki - Święto wiosny, Vollmond i Café Müller. Poprosił członków jej zespołu o wykonanie części układów na ulicach niemieckiego Wuppertalu. W filmie niemal nie padają słowa, środkiem ekspresji tancerzy jest ciało.

Pina nauczyła mnie, że nie trzeba zalewać widzów potokami słów - mówi autor dokumentu. Otworzyła mi oczy na to, ile można zakomunikować gestem albo poprzez stworzenie odpowiedniej przestrzeni.

Chcąc wiarygodnie oddać tę przestrzeń na ekranie, Wenders wstrzymywał się z realizacją Piny ponad 20 lat. Czekał, aż kamery pozwolą mu zrekonstruować na ekranie świat wykreowany na scenie przez Bausch. Wykorzystując technologię 3D w dokumencie, autor Nieba nad Berlinem wytyczył też nowe drogi dla kina.

Powrót