Strona główna rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Kino Pod Baranami

Adres: Rynek Główny 27, 31-010 Kraków
WWW:

www.kinopodbaranami.pl

www.e-kinopodbaranami.pl

Kontakt e-mail:

kasa@kinopodbaranami.pl

Telefon +48 124230768

Program

Kolorowe światy Wesa Andersona:

 

23:15 MOONRISE KINGDOM. KOCHANKOWIE Z KSIĘŻYCA | MOONRISE KINGDOM

reż. Wes Anderson, USA 2012, 94’

 

Pełna szaleństwa i błyskotliwego humoru komedia, zaludniona galerią niezwykłych postaci. Dwoje zakochanych w sobie nastolatków zawiera sekretny pakt i ucieka, by razem przeżyć największą przygodę życia. W rolach dorosłych, stojących na drodze do szczęścia młodziutkiego Romea
i nieopierzonej Julii, wystąpiła aktorska śmietanka Hollywood: drwiący ze swojego wizerunku czołowego macho współczesnego kina Bruce Willis, zabawny jak nigdy dotąd, dwukrotnie nominowany do Oscara Edward Norton, laureatki nagrody Akademii Tilda Swinton (Michael Clayton) i Frances McDormand (Fargo), a także stali współpracownicy Andersona: Bill Murray (nominowany do Oscara za Między słowami) i Jason Schwartzman (Maria Antonina, Autostopem przez galaktykę).

 

[przerwa]

 

KURIER FRANCUSKI Z LIBERTY, KANSAS EVENING SUN

| THE FRENCH DISPATCH

reż. Wes Anderson, Niemcy/USA 2021, 108'

 

Po śmierci Arthura Howitzera Juniora, pochodzącego z Kansas, cenionego redaktora popularnego amerykańskiego magazynu „Kurier Francuski”, z siedzibą w Ennui-sur-Blasé we Francji, zespół redakcyjny zbiera się w celu napisania nekrologu. Wspomnienia o Howitzerze składają się na cztery opowieści: „Reporter na rowerze” opisujący podejrzane dzielnice miasta; „Konkretne arcydzieło”
 o niepoczytalnym malarzu, jego strażniczce i muzie oraz pazernych marszandach; „Poprawki do manifestu” dokumentujące miłość i śmierć na barykadach podczas buntu studenckiego; oraz „Prywatna jadalnia komisarza” - pełna napięcia historia o narkotykach, porwaniach i wyrafinowanej kuchni. W filmie występują m.in.: Benicio del Toro (Sicario, Traffic), Adrien Brody (Pianista, Grand Budapest Hotel), Tilda Swinton (Grand Budapest Hotel, Wyspa psów), Léa Seydoux (Spectre, Życie Adeli), Frances McDormand (Nomadland, Trzy billboardy za Ebbing, Missouri, Fargo).

 

[koniec wydarzenia: ok. godz. 3.00]

 

Filmy poprzedzi prelekcja, która będzie wprowadzeniem do twórczości reżysera, a na koniec maratonu każdy widz zostanie poczęstowany krakowskim obwarzankiem.

 

e-kinopodbaranami.pl

od soboty, 9 kwietnia 2022, od godz. 12.00

do niedzieli, 10 kwietnia 2022, do godz. 23.59

 

Bezpłatny dostęp do jednego z sześciu filmów: 

 

CZWORO DO PARY | THE ONE I LOVE

reż. Charlie McDowell, USA 2014, 91’

 

Ethan (Mark Duplass) i Sophie (Elisabeth Moss) przeżywają kryzys małżeński. Za radą terapeuty (Ted Danson), wynajmują dom za miastem, w którym mają spędzić weekend. Jak zapewnia psycholog, pary wracają stamtąd zupełnie odmienione. Początkowo zabawny i romantyczny pobyt zmienia się
w obliczu pewnego odkrycia. Okazuje się, że Ethan i Sophie nie są jedynymi lokatorami posiadłości. Wobec niezwykłego spotkania, będą musieli spojrzeć na swój związek z zupełnie innej perspektywy
 i wyjaśnić, czy wciąż są tymi samymi osobami.

 

LUDZKI GŁOS | THE HUMAN VOICE

reż. Pedro Almodóvar, Hiszpania 2020, 75’

 

Nakręcony w czasie pandemii, średniometrażowy, luźno inspirowany sztuką Jeana Cocteau Ludzki głos to esencja almodovarowskiego świata. 

 

Główna bohaterka (Tilda Swinton) – zakochana, poniżona, zdesperowana – prowadzi swoją ostatnią telefoniczną rozmowę z mężczyzną, który od niej odszedł. W mieszkaniu w towarzystwie spakowanych walizek kochanka i jego osieroconego psa, miotając się od wściekłości do smutku, trawi miłosną katastrofę. Sięga po pigułki, chwyta za siekierę, rozlewa benzynę: chciałaby zabić siebie, chciałaby zniszczyć jego, chce zagrać rolę życia w dramacie zwanym rozstaniem. Zmienia kostiumy i maski, przymierza konwencje, błaga, krzyczy i szepcze: sprawdza, czy ta historia powinna skończyć się tragedią czy może jednak... happy endem?

 

MÓW MI VINCENT | ST. VINCENT

reż. Theodore Melfi, USA 2014, 103’

 

Vincent (Bill Murray) to zgryźliwy mizantrop, któremu dni upływają na wyścigach konnych,

w ulubionym barze i w towarzystwie zaprzyjaźnionej nocnej damy (Naomi Watts). Pewnego dnia do domu obok wprowadza się Maggie (Melissa McCarthy) z synem Oliverem. Powitanie nowych sąsiadów odbywa się bez ciepłych słów i nie zapowiada początku pięknej przyjaźni. Jednak wiecznie spłukany Vin dostrzega szansę na podratowanie swego opłakanego budżetu. Zostaje może nie najtańszą, ale na pewno najbardziej ekscentryczną niańką w mieście.

 

VAN GOGH. U BRAM WIECZNOŚCI | AT ETERNITY'S GATE

reż. Julian Schnabel, Francja/Irlandia/Szwajcaria/USA/Wielka Brytania, 110’

 

Najnowszy film Juliana Schnabla to zmysłowa opowieść o najbardziej owocnym i zarazem najbardziej dramatycznym okresie życia Vincenta Van Gogha (Willem Dafoe). Malarz szuka nowego miejsca do życia. Za namową przyjaciela wyjeżdża z Paryża do Arles w Prowansji. Tam, zafascynowany feerią barw i grą światła, niedoceniany artysta tworzy swoje najsłynniejsze obrazy. Tam też, błąkając się po malowniczych polach, niosąc sztalugę, pędzle i farby, stopniowo popada w obłęd, a przy tym zyskuje pewność, że sensem jego życia jest sztuka. Film odkrywa tajemnicę jego zagadkowej śmierci
i przedstawia jako człowieka z krwi i kości, pełnego sprzeczności, wspieranego przez ukochanego brata i przyjaciela Paula Gauguina, z którym pod koniec życia popadł w śmiertelny konflikt. Opowiada
o człowieku, który godzi się z własnym przeznaczeniem i wbrew wszelkim przeszkodom do końca idzie swoją ścieżką.

 

 

 

WIELKIE OCZY | BIG EYES

reż. Tim Burton, USA 2014, 105’

 

Kolorowe lata sześćdziesiąte XX wieku. Utalentowana malarka Margaret Keane tworzy intrygujące portrety kobiet i dzieci o tajemniczych wielkich oczach. Jej mąż Walter podaje się za autora tych obrazów i wiedzie wystawne życie w blasku sławy, podczas gdy żona żyje skromnie w jego cieniu. Sława Waltera nie potrwa jednak długo. Margaret chce zacząć mówić własnym głosem i postanawia walczyć o prawdę. Reżyserem filmu jest jeden z największych wizjonerów współczesnego kina - Tim Burton (Alicja w krainie czarów, Mroczne cienie).

 

 

ŻYCIE ADELI - ROZDZIAŁ 1 I 2 | LA VIE D'ADÈLE

reż. Abdellatif Kechiche, Francja 2013, 179’ (film przeznaczony dla widzów dorosłych)

 

Tytułowa bohaterka ma 15 lat i jest w liceum. Przeżywa pierwsze zauroczenie, pierwszy seks, miłosne rozczarowanie. Jedna rzecz nie ulega dla niej wątpliwości: dziewczyny chodzą z chłopakami. Jej życie zmienia się jednak na zawsze, gdy pewnego razu spotyka Emmę, młodą kobietę o niebieskich włosach. Film Abdellatifa Kechiche’a, nagrodzonego Cezarami za Unik i Tajemnice ziarna, wyróżnia się prostotą, naturalnością i ogromną siłą wyrazu, głównie za sprawą fenomenalnych kreacji młodych aktorek - Léi Seydoux i Adèle Exarchopoulos. 

 

 

POKAZY W KINIE POD BARANAMI: Wejściówki na pokazy w Kinie dostępne w kasie Kina od 1 kwietnia. Jedna osoba może odebrać maksymalnie 2 wejściówki.

 

POKAZ ONLINE NA E-KINOPODBARANAMI.PL: Zgłoszenia na pokaz online za pośrednictwem formularza - dostępny na stronie Kina Pod Baranami od 1 kwietnia.

Osoby, które wypełnią formularz, otrzymają kod dostępu do wybranego filmu, który będzie można wykorzystać od soboty, 9 kwietnia, od godz. 12.00 do niedzieli, 10 kwietnia, do godz. 23.59. Użyty
w tym czasie kod odblokuje film na 48h. Liczba bezpłatnych kodów dostępu jest ograniczona.

Powrót