KINO PARADOX

Program

http://www.kinoparadox.pl/

Każda osoba może otrzymać tylko jedną wejściówkę - kod na dany film wysyłając na adres  info@kinoparadox.pl e-mail o temacie Noc Kin Studyjnych – (tytuł wybranego filmu)

Wejściówki dostępne od 6 grudnia.

 

DEERSKIN, reż. Quentin Dupieux , Francja 2019, 77’

Najbardziej zabójcza premiera 2020 roku. Czarna komedia z oscarową obsadą, której bohaterem jest... kurtka z frędzlami.

"Deerskin" to jeden z największych przebojów sekcji Quinzaine des réalisateurs w Cannes, to także aktorski tour de force Jeana Dujardina. Quentin Dupieux, który podarował światu kinową perełkę w postaci „Morderczej opony”, powraca z kolejną niezwykłą historią. Tym razem przepełnioną absurdem, kłamstwami i frędzlami. Główny bohater George, właściciel skórzanej kurtki, postanawia dla niej unicestwić wszystkie inne kurtki na świecie i zaczyna marzyć o sławie filmowca. Łapie za kamerę i wałęsa się po miasteczku, by znaleźć sposób na unicestwienie wszystkich cieplejszych wierzchnich okryć. Obłęd powoli w nim narasta, szaleństwo się pogłębia, a inne kurtki nadal istnieją. Chociaż koncepcja „Deerskin” brzmi niczym szalona i abstrakcyjna wariacja kina z najniższej półki, tak naprawdę pod skórzaną kurtką kryje się opowieść o samotności, desperacji oraz próbie nadania sensu resztkom przemijającego życia. Żadne zwierzę nie ucierpiało w czasie kręcenia filmu, nie możemy natomiast zagwarantować, że podczas seansu nie ucierpi psychika widzów. W końcu to produkcja o stylowej kurtce w 100% ze skóry jelenia.

 

Rozmowa „Ubiór jako narzędzie” dostępna na

https://www.facebook.com/KinoParadox/

 

DZIKIE HISTORIE| Relatos salvajes, reż. Damián Szifron, Hiszpania/Argentyna, 2014, 112’

Większość z nas żyje w stresie i napięciu. Tylko niektórzy wybuchają.

Niedoceniany muzyk, biznesmen, panna młoda, znany milioner, kelnerka oraz specjalista od materiałów wybuchowych powiedzą „dość!” i pokażą wszystkim swoje dzikie oblicze. W świecie, w którym liczy się tylko wydajność i sukces, przechytrzą system i będą walczyć o siebie, nawet jeśli będzie to wymagało przekroczenia cienkiej granicy między normalnością a szaleństwem.

„Dzikie historie” ze ścieżką dźwiękową autorstwa nagrodzonego Oscarem Gustavo Santaolalla („Babel”), największy hiszpańskojęzyczny przebój ostatnich lat, są jak „Pulp Fiction” wyreżyserowane przez Almodóvara w szczytowej formie.

 

BASIA 3 reż. Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz, Robert Jaszczurowski, Polska 2019, 48’

seans dla dzieci ( kategoria wiekowa  5+)

Trzecia odsłona przygód ulubienicy przedszkolaków, znanej wielbicielom kultowej serii książek. W kolejnych czterech epizodach Basia, z właściwym sobie urokiem i energią, stawia czoła wyzwaniom codzienności: zmaga się z domowym bałaganem, radzi sobie z kolejnymi obowiązkami, nawiązuje nowe przyjaźnie i przygotowuje się do Świąt.

Basia to 5-latka, która nie tylko uczy się świata wokół siebie, ale też go kształtuje. Rodzicom pozwala spojrzeć na życie z dziecięcej perspektywy i ma pozytywny wpływ na przyjaciół w przedszkolu. „Basia 3” to adaptacja książek z kultowej serii stworzonej przez Zofię Stanecką i Mariannę Oklejak. Reżyser serialu Marcin Wasilewski zachował styl rysunków i poczucie humoru charakterystyczne dla książek o Basi. Partnerem filmu jest wydawnictwo Egmont Polska, które już od 10 lat wydaje serię o przygodach rezolutnej Basi, która jest pierwszą na polskim rynku próbą wypromowania na szeroką skalę polskiego współczesnego bohatera dziecięcego. 

Zestaw czterech odcinków: „Basia i bałagan”, „Basia i Mama w pracy”, „Basia i Titi”, "Basia i Boże Narodzenie