Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej „Manggha”
Adres: | ul. Konopnickiej 26, Kraków |
Telefon | +48 12 267 27 03 |
Program
19.00 – 23.30
wstęp 5 zł (specjalne bilety dedykowane Nocy Muzeów)
Wystawy:
Budynek główny Muzeum Manggha
ARS LONGA. Drzeworyty ukiyo-e i shin-hanga z kolekcji Zygmunta Karolaka manggha.pl
Góra i (znowu) góra. Sto widoków góry Fudżi Hokusaia z kolekcji Eia Nakau manggha.pl
Galeria Europa-Daleki Wschód
East-East. Wystawa sztuki współczesnej z Japonii manggha.pl
19.00 – 23.00 „Noc w Edo” - odbij reprodukcję drzeworytu. Drzeworyty–pieczątki powracają w nowym, nocnym wydaniu. Na specjalnie przygotowanym stoisku poczujesz klimat dawnej japońskiej pracowni drukarskiej. Krok po kroku, z pomocą osób prowadzących, przygotujesz swoją własną pamiątkową reprodukcję drzeworytu Hiroshigego!
19.00 – 23.30 Stwórz własną pocztówkę z japońskimi wzorami. Otwarte stoisko w holu budynku głównego Muzeum Manggha przygotowane do własnoręcznego wykonania pocztówki lub pamiątkowej kartki z wizyty. Do dyspozycji gości będą kartki pocztowe do udekorowania wybranym motywem z dostępnych na stanowisku pieczątek.
Edukatorzy mogą obsługiwać jednocześnie maksymalnie 3 osoby. Ze stoiska będzie można korzystać w miarę wolnych miejsc (brak możliwości rezerwacji).
19.00 – 24.00 kącik dziecięcy dla najmłodszych - zapraszamy na chwilę odpoczynku przy kolorowankach japońskich i muzealnych książkach z opowiadaniami dla dzieci. Dzieciom wraz z rodzicami lub opiekunami zapewniamy wygodne poduszki oraz wykładzinę izolujące od podłoża.
Prosimy nie pozostawiać dzieci bez opieki osoby dorosłej. Warunek obecności opiekuna jest obowiązkowy.
20.00 – 22.00 zagraj w kendamę i odbierz upominek. Stoisko warsztatowe z kendamą – japońską grą zręcznościową. Pod okiem edukatorów nauczycie się podstawowych trików. Za prawidłowe wykonanie danej sekwencji ruchów odbierzecie upominki. Kendama pomaga ćwiczyć zręczność i koordynację ruchów, a przede wszystkim cierpliwość. Edukatorzy mogą obsługiwać jednocześnie maksymalnie 6 osób. Ze stoiska będzie można korzystać w miarę wolnych miejsc (brak możliwości rezerwacji).
20.00 – 22.30 pokaz parzenia herbaty prowadzony przez Stowarzyszenie Drogi Herbaty Senshinkai. Pokazy parzenia herbaty odbędą się w trzech turach:
I pokaz: 20.00–20.30
II pokaz: 21.00–21.30
III pokaz: 22.00–22.30
Organizator zapewnia 20 miejsc siedzących (brak możliwości rezerwacji) w przestrzeni pawilonu herbacianego. W razie złej pogody pokaz odbędzie się na sali wielofunkcyjnej w budynku głównym
20.00–23.00 pismo japońskie - stoisko warsztatowe. Zapraszamy do spróbowania swoich sił przy stoisku, na którym poznacie podstawy pisma japońskiego. Nauczycie się zapisywać kilka wybranych znaków kanji związanych z tematyką gór - obecnych w Muzeum Manggha na wystawie Góra i (znowu) góra. Stoisko ulokowane będzie w przestrzeni lobby (poziom –1) Muzeum Manggha. Po wizycie na naszym stanowisku wyjdziecie z Muzeum z własnoręcznie napisanymi znakami. Edukatorzy mogą obsługiwać jednocześnie maksymalnie 6 osób. Ze stoiska będzie można korzystać w miarę wolnych miejsc (brak możliwości rezerwacji).
21.00 – 23.00 Nocne origami - warsztaty plenerowe.Zupełnie nowe, fluorescencyjne warsztaty origami. Będziecie mieć okazję na własnoręczne wykonanie pamiątek z wizyty w Muzeum Manggha – świecących w ciemności hełmów samurajskich (plac przed wejściem do Galerii Europa – Daleki Wschód). Edukatorzy mogą obsługiwać jednocześnie maksymalnie 10 osób. Ze stoiska będzie można korzystać w miarę wolnych miejsc (brak możliwości rezerwacji).
23.00 – 24.00 „Co o górze Fudżi i japońskim widzeniu świata mówią nam monochromatyczne grafiki Hokusaia?”- prelekcja na temat wystawy „Góra i (znowu) góra”. Prezentacja czarno-białych grafik Katsuhiki Hokusaia z albumu Sto widoków góry Fudżi.
23.00 prelekcja na temat świętej góry Japończyków, widzianej okiem jednego z najwybitniejszych japońskich malarzy drzeworytów. Przyjdźcie i posłuchajcie o tym, czemu szczyt Japonii zawdzięcza swoją popularność i jakie jest jego znaczenie w kulturze i tradycjach Wysp Japońskich. Dowiecie się również, na czym polega wyjątkowość monochromatycznych drzeworytów Hokusaia na przykładzie wybranych dzieł. Maksymalna liczba miejsc: 250. Nie obowiązują wcześniejsze zapisy, o uczestnictwie decyduje kolejność wejścia.